ویتان فارمد

بومی سازی انسولین قلمی توسط ویتان فارمد

کمبود انسولین قلمی در داروخانه ها باعث شده بود برخی از بیماران دیابتی برای تأمین انسولین مورد نیاز خود مجبور بودند به بازار سیاه و قیمت های نجومی روی بیاورند. بر همین اساس شرکت ویتان فارمد برای اولین بار در ایران و غرب آسیا، موفق به تولید و بومی سازی انسولین قلمی تحت لیسانس آلمان شد.

ایران در جمع 5 کشور تولیدکننده انسولین قلمی درجهان

به گفته قائم مقام مدیر عامل: انسولین گلارژین که با نام تجاری گلاین (®Glaine) تولید می‌شود، برخلاف انسولین‌های انسانی که در بازار وجود دارند آنالوگ می‌باشد و ایران را جزء معدود کشورهای تولید‌کننده انسولین‌های آنالوگ قرار می‌دهد. اغلب تولیدکنندگان این محصول اروپایی و آمریکایی هستند و بسیار خرسندیم که توانستیم جزو تولیدکنندگان این محصول در دنیا قرار بگیریم. البته این محصول صرفا انسولین قلمی نیست چرا که هر محصولی حتی انسولین های انسانی که در ویال تولید می‌شوند را می‌توان در قالب قلم تولید کرد اما این محصول یک محصول نوترکیب است و تکنولوژی ساخت و تولید آن در اختیار تولیدکنندگان بسیاری محدودی در جهان قرار دارد که به لطف خدا و یاری محققان ایرانی این تکنولوژی تولید هم اکنون در اختیار شرکت ما قرار دارد.

وی افزود: فاز یک این پروژه شامل محصولاتی مانند انسولین آنالوگ(قلمی) و انسانی و سایر محصولات بایوسیمیلار (فرآورده هایی که از لحاظ ساختار و عملکرد، بسیار شبیه به فرآورده بیولوژیک مرجع هستند) است که علاوه بر اینکه برای بیماران مبتلا به دیابت استفاده می‌شود، برای درمان سرطان و بیماری‌های خاص نیز کاربرد دارد. ماده اولیه محصول انسولین برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در این شرکت تولید خواهد شد که این امر در نوع خود منحصربه‌فرد است و با تولید این محصول ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده انسولین آنالوگ در جهان می‌پیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *